Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Φυσική Γ Γυμνασίου Ηλεκτρονικό μαθημα 3 (O νομος του Coulomb)

Ηλεκτρονικό μάθημα (pdf) που περιέχει:
1) Το νόμο του Coulomb
2) Έλξη μεταξυ φορτισμένου και ουδέτερου σώματος
3) Ηλέκτρικο πεδίο
και
4) Δυο Παραδείγματα (στο νομο του Coulomb)

Το αρχειο εδώ.

Ειναι pdf που πρεπει να το κανετε download και να το "τρεξετε σε full screen"...
Βγαινετε ανα πασα στιγμη με ESC...

ΥΓ: Αφιερωμένη στο Βαγγέλη τον Κουντούρη

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Ισοστάθαμιση χημικής εξίσωσης




Σκοπός
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η εμπέδωση από τους μαθητές της Β’ Γυμνασίου του τρόπου με τον οποίο ισοσταθμίζουμε την χημική εξίσωση μίας χημικής αντίδρασης. Αυτό που συχνά επιχειρείτε από πλευράς των μαθητών είναι ένα είδος «μαντεψιάς», που πολλές φορές όμως τους οδηγεί σε αδιέξοδο, διότι όταν ισοσταθμίζονται τα άτομα ενός στοιχείου, «χαλάνε» τα άτομα κάποιου άλλου στοιχείου που έχει ήδη ισοσταθμιστεί. Στην συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζεται ένας πιο μαθηματικός τρόπος εύρεσης των στοιχειομετρικών συντελεστών.

Προαπαιτούμενες γνώσεις
A Χημικό φαινόμενο – Χημική αντίδραση
A Αρχή διατήρησης μάζας(Lavoisier)
A Προσομοιώματα ατόμων και μορίων

Ας αρχίσουμε λοιπόν!!!

Γνωρίζουμε ότι:
Χημική αντίδραση ονομάζεται κάθε μεταβολή κατά την οποία από κάποιες αρχικές ουσίες(αντιδρώντα) προκύπτουν νέες ουσίες (προϊόντα) με διαφορετικές ιδιότητες από τις αρχικές.

Σε κάθε χημική αντίδραση ισχύει η αρχή διατήρησης της μάζας(Lavoisier), σύμφωνα με την οποία ισχύει ότι:
mαντιδρώντων = mπροϊόντων

Μία χημική εξίσωση περιγράφεται είτε με λέξεις είτε με προσομοιώματα μορίων (μοριακά μοντέλα) είτε με χημική εξίσωση(δηλαδή χρησιμοποιώντας τα χημικά σύμβολά των στοιχείων και τους χημικούς τύπους των ενώσεων). Τελικά ο τρόπος που έχει επικρατήσει είναι αυτός της περιγραφής με χημική εξίσωση γιατί είναι σύντομος και ακριβής και άρα ευκολότερος για την επικοινωνία.

Ας θεωρήσουμε λοιπόν την περίπτωση κατά την οποία υδρογόνο και άζωτο αντιδρούν και σχηματίζουν αμμωνία. Προσπαθώντας να περιγράψουμε την παραπάνω χημική αντίδραση έχουμε:

Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012

Διαγώνισμα Φυσικής Β΄Γυμνασίου

Ένα διαγώνισμα σε όλη την "ύλη" 

Δύο όμοιες αδιαφανείς κατσαρόλες Α, Β περιέχουν η μία νερό και η άλλη μαγειρικό λάδι. Οι δύο κατσαρόλες τοποθετούνται πάνω στους δίσκους μιας ζυγαριάς και αυτή ισορροπεί όπως φαίνεται στο σχήμα.
Αν ανοίξουμε τα καπάκια τους ώστε να μπορούμε να κοιτάξουμε στο εσωτερικό τους, το ύψος των δύο υγρών μέσα στις κατσαρόλες θα είναι:
  α. Εντελώς ίδιο.
  β. Είναι μεγαλύτερο στο νερό.
  γ. Είναι μεγαλύτερο στο λάδι.
 δ.  Δεν μπορούμε να αποφανθούμε
Δικαιολογήστε  με βάση την εμπειρία σας από το καντήλι.

Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Χημεία Γ΄Γυμνασίου


Η. Ποιο από τα επόμενα διαλύματα πρέπει να προστεθεί σε διάλυμα που έχει pH = 2 , ώστε να προκύψει διάλυμα με pH = 10;
Όλα τα διαλύματα είναι στους 25˚C
α) Διάλυμα ΗCℓ με pH = 4                                       β) καθαρό νερό

γ) Διάλυμα ΚOH με pH = 13                                   δ) Διάλυμα ΝaOH με pH = 10

Να επιλέξετε την σωστή απάντηση και να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Δείτε όλο το διαγώνισμα από εδώ.

Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012

Θέματα εξετάσεων Χημείας Γ Γυμνασίου 2012

Θέμα 4ο
4Α. Πού στηρίζεται η λειτουργία του πεχαμετρικού χαρτιού για τη μέτρηση του pH ενός διαλύματος;
4Β. Σε δύο ποτήρια έχουμε δυο άχρωμα υδατικά διαλύματα. Το ένα από τα δύο είναι διάλυμα οξέος με pH=6 και το άλλο διάλυμα βάσης με pH=11. Για να βρεις ποιο ποτήρι περιέχει το οξύ και ποιο τη βάση, ποια από τις ουσίες του παρακάτω πίνακα δε θα χρησιμοποιήσεις και γιατί;
 
Δείτε όλα τα θέματα από εδώ.

Θέματα εξετάσεων Χημείας Β Γυμνασίου 2012


1Γ. Τα σημεία ζέσεως και τήξεως δύο ουσιών Α και Β μπερδεύτηκαν. Να αντιστοιχήσεις σε κάθε ουσία το σωστό ζευγάρι σημείων ζέσεως και τήξεως, αν ξέρεις ότι: η ουσία Α αρχίζει να λιώνει στους 60οC και η ουσία Β αρχίζει να βράζει στους -20οC.
Να εξηγήσεις τη σκέψη σου (προσοχή! μια τιμή περισσεύει).


Δείτε όλα τα θέματα από εδώ.

Κυριακή 12 Αυγούστου 2012

Θέματα εξετάσεων Φυσικής Γ΄Γυμνασίου 2012

Θέμα 3ο
3Α. Να βρεις τη γωνία ανάκλασης της ακτίνας στις παρακάτω περιπτώσεις:
                           
3B. Μια μονοχρωματική ακτίνα διαδίδεται αρχικά στον αέρα και κάποια στιγμή συναντά την ελεύθερη επιφάνεια νερού σε σημείο Σ, οπότε ένα μέρος της ανακλάται και το υπόλοιπο διαθλάται.
3Β.1. Ποια από τις πορείες (1), (2), (3) θα ακολουθήσει η διαθλώμενη ακτίνα;
3Β.2. Να σημειώσεις στην κόλλα το κατάλληλο σύμβολο ( =,  >  ή  < ) σε καθένα από τα παρακάτω κενά: 
i)   θ   …    α   , όπου θ η γωνία πρόσπτωσης και α η γωνία ανάκλασης.
ii)  α   …   δ   , όπου α η γωνία ανάκλασης και δ η γωνία διάθλασης.
iii) co  …   c   , όπου co η ταχύτητα της ακτίνας στον αέρα και c η ταχύτητά της στο νερό.

Δείτε όλα τα θέματα από εδώ.